mercredi 18 avril 2012

La boîte de T.W.



Bonjour mes amis,

Dernièrement sur un marché aux puces dans la région, mon regard étais attiré par un marchand qui avait plusieurs anciennes boîtes de collection. 


Normalement, je suis plus attirer par les boîtes en bois noble et pas en cuir. Mais les initiales T.W. en argent massif ont attiré mon attention ( c'est mon coté snob). 
J'ouvre la boîte avec délicatesse et oui, je l'achète!!! 



La boîte est recouverte d'un velours rouge frappé en soie d'époque. Avec deux brosses à chaussures en bois d'ébène et deux initiales T.W. en argent massif. Et tout dans un état presque parfait.


J'ai aucune idée de la provenance de cette boîte. A mon avis elle devrait être Anglaise, parce que il y a que les Anglais qui ont ce savoir vivre. L'époque est aussi un grand mystère pour moi. A mon avis elle date du XIXième siècle vers 1880.




Peut-être,  y a t'il quelque-un qui peut me dire un peu plus sur l’origine de ce superbe objet. Je serais très heureux d'en apprendre d'avantage!





J’espère que vous aimez ma dernière trouvaille.

A bientôt

XX

Jérôme


13 commentaires:

  1. Bonjour Jérome:
    We absolutely love it!! What a find. We should not have hesitated for one moment to buy it and whilst we have no idea of its origin, alas, we think that that does not matter as it is all, box and brushes, so wonderful and in such good condition.

    We hope that you will enjoy it for years to come.

    RépondreSupprimer
  2. I adore it...it's a fantastic find, well done! x

    RépondreSupprimer
  3. It is superb! I love it!!! Brilliant find!

    Amicalement,
    karin

    Merci beaucoup for your lovely comment, Jerôme. One day we will meet, one way or the other...

    RépondreSupprimer
  4. Hi Jérome!
    i think this box and brushes are wonderful find! i love the cover and monograms!
    i think its perhaps cloth brushes- other may be for upper coat and other for regular suits and stuffs :D adorable! and such a good quality.
    have a great day!

    RépondreSupprimer
  5. You have found a beautiful treasure my dear! These brushes are clearly well preserved and of a most beautiful design!

    Hugs,

    RépondreSupprimer
  6. Bonjour Jerome. Quelle belle trouvaille.
    Je vois quelques marques de fabricant sur le 'T', font-elles pas tiennent-elles des informations supplémentaires quant à l'origine ?
    Paul

    RépondreSupprimer
  7. Jérôme, this is to die for!!! Lucky you!!!!
    Gorgeous!!!!
    xx
    Greet

    RépondreSupprimer
  8. Gorgeous find Jerome! I love things like that! They must have belonged to someone wealthy anyway with objects monogrammed in silver. I wonder who TW was? I will guess - a wealthy English gentleman named, Theodore Wentworth. . . !

    RépondreSupprimer
  9. ps thanks for letting me know about the Castle Gray - its a gorgeous colour!

    RépondreSupprimer
  10. It is a great find, this is the beauty of antiques that you have so many questions in mind about them. You can have as many make believe stories about them. The box and the brushes are in such a great shape you will enjoy them for years.

    Best wishes

    RépondreSupprimer
  11. A very handsome find, and I think that clasp lends a great deal to the effect.

    RépondreSupprimer
  12. Oh what a delightful treasure! Love everything monogrammed, from pillows to towels, I love the lot! Thanks for sharing your find with us!

    RépondreSupprimer
  13. Thanks for sharing your thoughts about novelty cake pans. Regards

    Visit my weblog: Cheap NFL Jerseys

    RépondreSupprimer