mercredi 22 juin 2011

Ma dernière trouvaille!




Bonjour,

Dimanche passée il y avait un grand marché aux puces à Redu, le village du livre. Il pleuvait très fort et j'avais rassemblé tout mon courage pour y aller (j'avais promis à une copine de m'y rendre). Plus de la moité de 86 marchants été déjà partis ou même pas venu a cause du mauvais temps. Sans conviction, je commence ma balade et au coin d'un étalage j'aperçu une table de jeux Napoléon III trempée par la pluie qui ne cessait pas. Elle étais la cette table de jeux, qui me faisait un grand sourire et c'étais le grand coup de foudre. Je voulais me faire une raison de ne pas l'acheter.  Mais, je n'en trouvais aucune! Donc, je l'ai accuillie chez moi.

Je suis désollé pour la mauvaise qualité des photos parce que pour l'instant la table se trouve dans une pièce en travaux. 







La table de jeux est superbe, non?

Bonne journée

xx

Jérôme

17 commentaires:

  1. Oui, superbe en effet ! J'aime beaucoup le dessin montré dans photo 1. La qualité des photos est excellente.
    http://whatisbelgium.blogspot.com

    RépondreSupprimer
  2. Hi Jérôme! im happy that you found this table! good that you went to that flea market! this table is absolutely gorgeous ! i have looked also in this kind of side table or game table... for playing cards or other games and perhaps drink tea or something in same time.. the painting is perfect! and that green leather or velvet is perfect color in this one. superb!

    akissfromthepast.blogspot.com

    RépondreSupprimer
  3. Here in the US, we would say: SCORE!

    Nice find!

    RépondreSupprimer
  4. Hello Jerome!

    That is a superb find!!! I absolutely love the design and colour of it! How brave of you to go through the horrible weather! :P

    Wishing you a sunny, rainless day.
    Hugs,

    RépondreSupprimer
  5. Jérôme,
    La table est magnifique!!!!!! Vraiment!!! Oh la la vous avez eu de la chance de trouver une piece superbe!!
    xx
    Greet

    RépondreSupprimer
  6. Une tres bonne Trouvailles!!!
    With a very beautiful inlay/marquetery!
    The photos are perfect - for me!

    Always - the most important thing is "a coup de foudre"! One has to love to live with the piece!
    Well done in the rain, Jerôme!
    Amicalement,
    Karin

    RépondreSupprimer
  7. Ohhh what a gorgeous table, Jerome! Love the design and the dark green, simply beautiful! Thanks for sharing your find with us!

    RépondreSupprimer
  8. Hello Jérome:
    The card table is wonderful - a perfect reward for braving the bad weather. The green felt looks to be in very good condition whilst the marquetry is most attractive.

    RépondreSupprimer
  9. That this table could be uses in many different ways makes it even more attractive. __ The Devoted Classicist

    RépondreSupprimer
  10. An excellent find, Jérôme! I love the inlaid pattern on top and the style is so elegant.

    I have one and have found it to be a very versatile piece.

    RépondreSupprimer
  11. what a wonderful find. It appears to be in excellent condition, so much so that I am guessing the former owners never opened it to play cards!

    RépondreSupprimer
  12. What a magnificent table - a wonderful combination of form and function, combined with charming aesthetics.

    RépondreSupprimer
  13. it's a terrific find...very lovely indeed. Enjoy it!
    Claudia xo

    RépondreSupprimer
  14. Oh Jerome what a beautiful piece! I would've snapped it up in a heartbeat too! Looks like the rain was excellent luck for you! *winks* Aren't you glad you ventured out after all? Vanna

    RépondreSupprimer
  15. Superbe, oui! Love its curvy legs. Great find!

    RépondreSupprimer
  16. Fan du style Napoléon III, j'aurai craqué aussi!!
    Ce qui prouve que "perséverance est gagnante"!
    Cordialement

    RépondreSupprimer
  17. Thank you for the auspicious writeup. It in fact was
    a amusement account it. Look advanced to far added agreeable from you!
    By the way, how could we communicate?

    Also visit my weblog - Air Jordan

    RépondreSupprimer